Söndag

Året lider mot sitt slut och jag har i mitt komaliknande tillstånd efter allt för mycket julmat helt glömt bort att förbereda inför nyår. Vad ska jag ha på mig? Borde jag hjälpa till med maten? Vad ska drickas? 
 
Det sista är onekligen det som är det största problemet just nu. Kom på igår eftermiddag att man kanske ska ha skumpa på tolvslaget. Problemet är att systemet är stängt på söndagar och på nyårsafton vill man inte gärna sätta sin fot där. Plus att det lär va rejält utplockat. 
 
Så nyårsafton ska jag tillbringa i kö på systemet. Köa för att komma in, köa för att komma åt hyllorna med skumpa och köa för att få komma ut. Undra hur många timmar det kan ta?
 
Sedan ska jag försöka få tag på lite accessoarer till kvällens outfit. Strumpbyxor, ett hårband och foundation närmare bestämt. Man måste ju va snygg på nyår.
 
Det här med foundation kan bli kul. Funderar på att leka oblyg och be ett butiksbiträde om hjälp. Jag tror helt ärligt att jag bara ägt en enda foundation i hela mitt liv. Jag har för visso kvar den, men den är x antal år gammal och därmed inte den frächaste. Så jag tänkte att det var dags att skaffa en ny. Men eftersom jag inte är direkt bevandrad inom området tänkte jag att jag nog kan behöva lite hjälp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår precis. Klokt val. Annars är du vacker som du är, som Uggla sjunger "vacker utan spackel". Hoppas nyår vart bra. pussar mamsen

2013-01-03 @ 11:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0