Tisdag

Skolan är äntligen i full gång! Det är faktiskt riktigt skönt att få komma tillbaks till någon slags rutin igen. 
 
Igår var det skola i cirka 13 timmar, men det gick ändå rätt smidigt ändå. Självklart höll jag på att somna redan efter en timmes föreläsning och hade tre kvar. Sedan blev det en del fix med bokföring och ett mindre utbrott på en av de gamla kassörerna. Tur att hon inte var där och hörde mina svordomar. Kvällen avslutades med en labb. 
 
Trevligt nog verkar de två avancerade kurserna som jag ska läsa ganska lika varandra. Kan ju underlätta om man kan plugga på samma saker till båda kurserna liksom. Misstänker dock att likheterna kommer minska med tiden. 
 
Idag försökte jag mig på konststycket att skaffa kurslitteratur. Eller, jag har ju inte fått csn än, så jag kollade mest efter priser. Kollade upp vad det skulle kosta att beställa böckerna för ett par dar sedan och tänkte mest kolla om det var värt det. Visade sig att det inte ens går att köpa två av tre möjliga böcker på skolan. Den bok de har är den jag inte vill köpa och som jag dessutom hittat som e-bok och även den som finns på biblioteket. Jag har nog egentligen bara tänkt köpa en av böckerna så jag tänke då att jag lika gärna kunde beställa hem den på en gång, men när jag letade upp den på nätet visade det sig att båda sidor hade höjt priserna! Och det rejält, den billigare boken hade de höjt med över 100 kronor. Så jag blev lite bitter och försöker nu hitta en begangnad bok. Går inget vidare dock...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0