Fredag

Veckodagsförvirringen fortsätter. Känns lite som lördag idag. Kan bero på att dagens enda inplanerade skolaktivitet blev inställd och jag därför roat mig på annat håll. Att jag har labbar och tentaplugg som flåsar mig i nacken har jag ignorerat totalt. Är man sjuk så är man.
 
Men okej. Jag är nog inte så sjuk längre. Vaknade upp med två helt fungerande näsborrar och en hals som inte alls gjorde ont. Jubel! Därmed har jag avklarat årets förkylning, tillika den som David dagits med i snart två veckor, på mindre än en vecka. Phju. Trodde ju nästan att jag skulle köra en repris på marstenta-p för ett par år sedan då jag var superförkyld. Nej. Tack.
 
Så idag tog jag en tur på stan. Shoppade en ny maskara för ett presentkort jag fick när jag fyllde samt ett skäp och en ärmlös hoodie. Så nu måste jag köpa nån (några) tröjor att ha under hoodien för några sådan äger jag ju inte. Alltid trevligt med en ursäkt till att shoppa.
 
Annat kul jag hittat på idag då? Skrämt min nya mobil till lydnad. Eller nja, jag vet inte vad jag lyckats med men det funkade i alla fall. Saffade ny mobil för ett par veckor sedan. Har väl inte varit överdrivet imponerad över batteritiden och allmänt bitter på att den saknar vissa funktioner som den gamla mobilen hade. Nåja, värst är (var?) batteritiden. Knappt en dag räker det, måste ladda den varje natt annars är den död på morgonen. Mindre lyckat om man glömmer eftersom jag ju vill bli väckt av mobilen på mornarna. Så jag testade allt. Energisparläge, ta bort synk, avsluta alla tänkbara processer, knappt använda mobilen. Inget hjälpte. Så testade motsatsen. Stängde av energisparläge, satte igång synk och hade till och med igång wifi:t ett tag. Och så spelade jag spel tills batteriet tog slut. Det gick ganska snabbt. Laddade den över natten och nu, snart tolv timmar senare har jag 90% batteri kvar. Inte illa jämfört mot tidigare. Den hade ju typ varit död nu.
 
Resten av kvällen tänker jag spendera i soffan, tittandes på tv/film, slösurfa samt sjunga med till musiken. Allt på samma gång så klart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0