Tisdag

Tentaflyktar på hög nivå genom att slösurfa, titta på dålig tv och planera in roligare aktiviteter så som en shoppingtur, frisörbesök och motionslopp. Är grymt sugen på att springa midnattsloppet i Stockholm, men det blir ju tusen gånger roligare om man har någon att springa med. Plus att jag kanske ska på bröllop det datumet. Attans.
 
Apropå tentaflykt så fick jag lite oväntad hjälp tidigare idag då brandlarmet gick igång. Alltså i skolan. En spännande upplevelse och imponerande nog utrymde alla studenter huset. Kan ju ha berott på det öronbedövande larmet, men likväl. Eftersom jag och de jag satt och pluggade med ändå hade ett möte inplanerat en halvtimme senare tog vi vårt pick och pack och gick och tog en fika i huset intill. Om det brann? Vet i sjutton, men huset står ju kvar åtminstone.
 
 
Den senaste tiden, nåväl veckan, har jag haft ovanan att gå upp ohälsosamt tidigt för att ta mig till skolan ohälsosamt tidigt. Och då menar jag verkligen ohälsosamt tidigt. Jag brukar komma till skolan lagom för att höra låsen surra när dörrarna låses upp. Vilket är runt klockan sju. Så jag är inte så duktig på tentaflyktandet som jag vill göra sken av. Även om jag faktiskt är lite av en expert på området.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0