Tisdag

Jag har ägnat de gångna dagarna åt att svära åt skolans lokalbokningssystem. Klockan 00.00 kan man börja boka salar för nästkommande dygn, vilket bara i sig är lagom irriterande om man vill va hyfsat tidigt på skolan morgonen därpå och dessutom få sova sina åtta timmar. Sedan är det så, om det nu beror på dålig teknik eller andra märkligheter, att man inte alltid kan boka salarna prick 00.00 utan kanske snarare 00.02. Varför detta är ett problem? Jo, för det finns i stort sett inga salar kvar att boka efter två minuter. 
 
Så för att försäkra mig om att jag skulle få sova mina åtta timmar samt slippa svära åt systemets alla brister varje natt så bestämde jag mig för att skita i att boka något och satsa på att få tag på ett av de grupprum som finns som inte är bokningsbara. Så jag begav mig upp till skolan halv åtta i slutet av förra veckan. Fick jag någon sal? Nej. Sedan när blev studenter så morgonpigga?!? 
 
Envis som jag är ställde jag helt enkelt dagens väckarklocka på 5.00 och var på skolan strax efter sju. (Ja, jag kanske inte tog mig upp prick fem, jag är väl ingen övermänniska?) Fick jag något rum? O ja! Det fanns ju flera stycken att välja bland till och med! Så nu sitter jag här, ensam i ett av grupprummen, och väntar på att resten av pluggänget ska dyka upp. Det lär väl bli om en två timmar skulle jag tro.
 
Och så väntar jag så klart på att Baljan ska öppna. Måste ju ha mitt morgonte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0