Hic Haec Hoc förberedelser

Jag försöker komma fram till om det är bra eller dåligt att va matansvarig. Till fördelarna kan ju nämnas det faktum att jag får va inne hela dagen o laga mat medans alla andra får bära tunga staket, rigga iordning festområdet m.m. Jag får även äta hur mycket jag vill/kan av maten som jag lagar, och det är jag som ansvarar för vad som lagas och hur mycket. Har ju även ansvar för vad som ska köpas in i matväg, tänk om man skulle smussla med lite gott till en själv?

Till nackdelarna, ja det va ju det där med att slava i köket hela dagen. Har nu ägnat stora delar av dagen till att laga mat. Har närmare bestämt gjort 32+ portioner lasagne. Och så en äppelkaka till de som inte tål efterrätten på sittningen. Och som en duktig matansvarig som jag ju är så måste jag ju provsmaka allt. Det går ju inte servera mat som man inte vet smakar bra. Så om någon undrar varför det är små hål i varje lasagne så beror det på mig o inte någon liten råtta som varit i farten. Till min stora lättnad gick allt o äta. Det va väl möjligen den vegetariska lasagnen som va liite stark, men men... Man kan ju inte lyckas perfekt med allt!

I all hast lyckades jag slänga ihop två kladdkakor till de andra som jag åkte ut med. Mycket uppskattat fika, blev knappt någon smula kvar. Men det märktes ju att jag hade mycket att stå i när jag samtidigt försökte baka, lyckades förväxla vaniljsocker med bakpulver. Nåväl, kakan gick ju att äta ändå :p

Så, imorgon smäller det, då drar det igång på allvar. Ska bara äta upp min bit av äppelpajen sen är det sängen som gäller. Tio ska vi samlas på festområdet, bäst att va där då (även om jag nog kunde få lite dispans eftersom jag lagat mat "hela" natten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0